[MMO] Discution général

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Message  Bloodjack le Jeu 18 Aoû - 16:15

Hein donc voilà, y'a pas que Starcraft2 et les nanas dans la vie!

Donc, discution sur les MMOG/MMORPG/MMOFPS/MMOEMCSLC (mmo et mon cul sur la commode) ...etc

Plutot que de faire 200 topics par jeux...

Je commence par un mmo qu'est pas sortie , présenté en video et demo jouable a la GamesCom

WildStars, ça promet d'être du bien fandart ! :


Et video de gameplay :
https://www.youtube.com/watch?v=VQDxhDkvfWk
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Message  Meojifo le Ven 19 Aoû - 1:31

encore un MMO s annonçant comme révolutionnaire avec un énorme background disant qu'il fera de l'ombre à wow....

on entend encore parler d'aion ?
On entendra encore parler de rift d ici 2mois?

on entendra parler de ce jeu à sa sortie?

perso je pense que comme bcp de mmo, il ose sortir mais restera dans l'ombre du mastodonte de blizzard.
(TAAAAUUUUUNNTTT)
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Message  Magus le Ven 19 Aoû - 10:17

Malheureusement c'est ce que je pense aussi.
WoW a pris une très grande place dans les MMO et il est dur de le déloger ou même essayer de se faire une petite place à côté de lui ^^
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Message  Squall le Ven 19 Aoû - 11:01

Effectivement c'est beau, ça a l'air prometteur et plein de bonnes idées, mais WoW est encore trop puissant. Dans 1 an ou 2 par contre je dis pas, il a déjà commencer à décliner, ça se poursuit doucement, on pourra sûrement envisager que des jeux lui fassent sérieusement de l'ombre et lui piquent des parts de marché.
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 11:13

Quand les MMO proposant autre chose que du bashing (mais vraiment autre chose, pas juste des petits plus) sortiront, peut être que je m'y remettrai... J'avais bien aimé GW dans le genre, même si c'est pas vraiment un MMO.

Et puis on avait un projet avec des potes, mais pas assez de moyens techniques >.>
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Message  Squall le Ven 19 Aoû - 11:42

Ca c'est une question de point de vue Jelliel, personnellement ça me dérange pas plus que ça de basher en chaîne Korean style pour farmer qqchose. Au moins ça récompense l'effort et le temps passé, et c'est autrement plus valorisant que "Bon go raid les gars, on revient tous full stuff violet".

Je pense en fait que le problème de tout MMO qui sort depuis qques années, est surtout au niveau background et contenu à long terme. Aion est mort d'un manque de contenu PVE HL, et je crois que Rift prend le même chemin. WoW a l'avantage de disposer d'un univers bien connu des gamers PC et extrêmement riche, qui fait appel à ce qu'il y a de plus basiques des univers héroïc fantasy (orcs, elfes, gobelins, nains ...). Depuis Peter Jackson et sa trilogie LOTR, bcp plus de gens sont réceptifs à ce genre d'univers, et forcément un néophyte à qui on explique qu'il va affronter des tartagons des montagnes te regardera avec de grands yeux apeurés, alors qu'un néophyte a qui tu dis qu'il va découper de l'orc "sisi tu sais, les bestioles méchantes dans le Seigneur des Anneaux" verra tout de suite bcp mieux de quoi il s'agit, et pourra limite s'identifier un peu aux personnages ("Tiens je vais faire un Chasseur Elfe, et il s'appellera Legolas, et il ferra du surf sur un bouclier, et et ....").
Bref c'est tout ça qui à mon avis, fait que WoW reste le jeu le plus joué et le plus populaire. Pas le fait qu'il soit meilleur, mais juste le fait qu'il soit plus riche, plus simple (que ce soit la prise en main ou la compréhension de l'univers), et il faut dire ce qui est, plus renommé (bah oui, le client attire le client, c'est bien connu).
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 11:49

Ouais enfin quand t'en est au niveau Lineage 2 (c'est à dire excellent PvP mais nécessite 2 mois pour passer un level, et d'abandonner toute vie sociale pour être full stuff) le tout sans réel "emballage" qui donnerait envie de farmer...

Si au moins c'était du combat contre des monstres avec une IA correcte, des tactiques etc... Le fait est que je n'aime pas les jeux où le temps investi est plus important que le skill (ce qui est le cas de beaucoup de MMO). Je veux dire par là que sur lineage 2 il y avait des autistes asociaux complètement nuls mais avec un stuff tellement imba qu'ils n'avaient pas besoin de bosser leur skill (alors que moi j'avais 10 levels de retard et un stuff en carton, et je devais faire des combos surhumains pour commencer a avoir une petite chance de les battre).

SC2 me plait beaucoup, j'aime les jeux équilibrés (on n'atteindra jamais la perfection, mais oui comparé à beaucoup de jeux tout le monde a les mêmes chances). Le jour où ils me sortent un MMO avec des combats intéressants, une part importante de skill nécessaire au PvP HL et un bon BG / contenu, ils me reverront :)
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Message  Meojifo le Ven 19 Aoû - 12:00

Le Star Wars Old Républic pourrait concurrencer je pense, question backgroung et histoire générale.

Question graphisme il a l'air d'être pas mal beau également.... Mais il faudra voir son contenu...

Le truc qui m'a le plus dégoutté et qui ne m'a même pas envie de tester rift est le fait qu'ils aient totalement "snuffé" l interface wow. En gros j'ai trouvé (en voyant les vidéos) que c'était du wow avec un style bcp moins cartoons et avec moins de contenu....
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Message  Kizu le Ven 19 Aoû - 12:07

Ca fait 1 an que je suis sur la béta test fermée de TERA
Ca a l'air bien prometteur , niveau graphique , c'est un peu vide par endroits , mais bien jolie .
Surtout que c'est du combat presque en temps réel ( esquive ect ... ) , avec un système de guilde bien sympa , pouvoir être roi/reine d'une ville , bouger les pngs ect ...
Il sort cette année je crois
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Message  Magus le Ven 19 Aoû - 12:09

WoW reste un MMo avec un contenu assez énorme, quoi qu'on dise. Le PvE sur WoW est le contenu PvE le plus étoffé qu'on a pu voir dans un MMO.
On peut lui reprocher d'être trop facile et trop chronophage. Mais on peut difficilement critiquer la quantité et la qualité des décors/backgrounds/scripts des boss.
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 12:11

SW:TOR est pour moi sorti trop tard (trop classique, bientôt dépassé). TERA par contre j'attends de voir, comme Blade & Soul et GW2...
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Message  Meojifo le Ven 19 Aoû - 12:12

Kizu a écrit:Il sort cette année je crois

pas tout à fait : d'après j-v.com sa sortie en france serait le 1er trimestre 2012 Wink.

perso je suis bcp trop accro à WoW pour jouer à d'autres MMO, ce qui m'empêche pas de me ruer vers des titres prometteurs sortant sur consoles ^^

EDIT : jeliel, TOR est pas encore sorti et est annoncé pour le 27 octobre de cette année
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Message  Squall le Ven 19 Aoû - 12:15

Kizu a écrit:Ca fait 1 an que je suis sur la béta test fermée de TERA
Ca a l'air bien prometteur , niveau graphique , c'est un peu vide par endroits , mais bien jolie .
Surtout que c'est du combat presque en temps réel ( esquive ect ... ) , avec un système de guilde bien sympa , pouvoir être roi/reine d'une ville , bouger les pngs ect ...
Il sort cette année je crois

Ah ca m'intéresse bcp ce que tu dis là pour le coup, j'avais hésité à m'inscrire à l'époque et finalement j'ai préféré attendre Rift. Le jeu est bel et bien uniquement basé sur des skills shots? Est-ce que les combats en groupes ont vraiment cette dimension épique (justement avec tous les skills shots) qu'on peut voir dans les vidéos? Quid du PvP?
Si éventuellement tu trouves qques minutes pour répondre à ces questions ce serait super sympa Very Happy

Concernant TOR, je suis parfaitemetn d'accord avec Jelliel, le jeu a l'air vieu et usé avant même d'être sorti.
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Message  Rhend le Ven 19 Aoû - 12:18

Meojifo a écrit:Le Star Wars Old Républic pourrait concurrencer je pense, question backgroung et histoire générale.

Question graphisme il a l'air d'être pas mal beau également.... Mais il faudra voir son contenu...

Tiens, si ca peut t'aider a te faire une idée :

Spoiler:
J'ai joué côté république avec la classe trooper (le soldat).

Description générale des classes / création du personnage

N'allons pas par 36 chemins, la création du personnage est trop limitée. Il y a 4 types de corpulences (maigre, normal, musclé, gros). Il y a 4 races jouables par faction, toutes sont 99% humanoïdes, avec juste des cornes ou la couleur de la peau qui changent. De mon point de vue c'est mauvais. On se croirait dans un jeu accès pvp pour pas surchargé le serveur dans les confrontations de groupes alors que ce n'est pas le cas. Avec toutes les races de la licence ils auraient pu nous donner plus de choix.

Le jeu possède 4 classes de base. Côté république, le jedi cac, le jedi mage, le trooper, le smuggler. La encore cela reste très limité même si depuis ces classes il y a 2 spécialisations, ce qui donnent 8 classes par faction. Les deux factions se partagent des classes miroirs avec le nom et le skin des sorts qui changent.

Arrivé au niveau 10 il est possible de choisir une classe avancée qui te débloque 3 arbres de talents. Une fois la classe avancée choisie (jedi knight/sentinel, jedi consular/sage, trooper commando/specialist, smuggler scoundrel/gunslinger) il n'est plus possible de la changer. Les arbres de talents permettent de te spécialiser dans un rôle, par exemple pour le trooper si tu choisis commando tu possèdes les arbres medic (healer), gunnery (dps1), tactics (dps2). La resp des points investis dans les arbres est possible moyennant de l'argent. Le cela donne un peu de souplesse sans être au niveau du dynamisme de rift.

Quêtes principales

Je pense qu'il s'agit du point le plus travaillé du jeu, la quête principale est une narration à la Mass Effect qui t'emmènera voyager de monde en monde à la recherche de compagnons pour monter une team de spécialistes pour défaire l'empire. La trame est spécifique à chaque classe bien sûr. Pour le trooper il s'agit d'éliminer son ancien chef et ses sbires qui nous trahissent dès le niveau 10. En recrutant le best du best de la république tu iras faire tomber un à un tous ceux qui t'ont trahis en terminant par un duel avec ton ancien chef.
L'histoire est bonne et monte en intensité jusqu'au 40 (c'est à ce point là que tu confrontes ton ancien chef). Mais l'histoire ne s'arrête pas là, il faut après déjouer les plans de l'empire qui à mis au point une nouvelle arme top secrète.
J'ai trouvé l'histoire bonne jusqu'au niveau 40 puis elle stagne et traîne en longueur pour finir par le dernier boss, un général de l'empire, qui semble-t-il sort de nulle part et ne se pose vraiment pas en tant que Némésis.

Les planètes (zones)

Le jeu se divise en planètes que tu visites via ton vaisseau. Les planètes se divisent par tranche de niveau. Par exemple, Ord Mantell 1-10, Coruscant 10-20, Nar Shaddaa 20-25, en allant de Tatooine, Hoth, Alderaan, Belsavis, Voss, Corellia et d'autres.

L'environnement est plutôt réussi même si cela semble vide, surtout vers la fin, on voit qu'on est en beta.

Le vaisseau personnel

Chaque joueur obtient un vaisseau vers le niveau 15, il te sert de hub pour te rendre sur les différentes planètes et finir les étapes de la quête principale. Le vaisseau ne se conduit pas, il sert de téléporteur en choisissant une destination sur une map de la galaxie.
Le vaisseau n'a pas d'intérêt pour le moment, personne ne peut le visiter à par toi et concrètement pour voyager d'une planète à l'autre tu passes par 3 chargements (entrer dans le vaisseau (chargement de l'intérieur du vaisseau), sélectionner la planète (petite animation en passage lumière), ressortir du vaisseau(chargement de la nouvelle planète)).

Le compagnon

Comme indiqué plus haut, chaque joueur va devoir recruter des compagnons pour former une team. La nouveauté c'est que le compagnon peut porter des loots comme ton joueur et donc son dps et sa résistance dépendra de ce que tu lui donneras comme équipement. Le compagnon est une grosse aide, c'est presque comme un deuxième joueur. Les 5 compagnons ont également des rôles différents. Il y a un tank, un healer, un dps cac, un dps distance. Au début évidemment tu n'as qu'un compagnon et pas le choix, mais arrivé vers le niveau 40 tu les auras tous et tu pourras choisir celui qui te conviendra le mieux.

C'est une bonne addition au MMO, le compagnon apporte un gros dps ou un soutien heal te permettant de monter la classe que tu souhaites sans avoir trop de problème. Il rend le jeu très facile, ce qui n'est pas forcément un mal, personne n'a envie de prendre 3h pour tomber un mob. Le compagnon te sert également de hub pour crafter et peut aller vendre les trash loots à ta place. Chaque compagnon peut être summon à la demande.
Il peut aussi compléter un groupe qui n'est pas rempli, te permettant du faire du contenu pour 4 à 3 personnes et 1 compagnon.

L'affection

Le système d'affectation intervient durant les dialogues avec les PNJ, selon tes réponses cela pourra augmenter ou baisser ton affection avec ton compagnon. Certains compagnons sont loyaux, d'autres plutôt neutres voir même anarchiques(dark).
Concrètement je ne sais pas ce qu'apporte l'affection, j'ai un compagnon au max mais je vois pas de différence avec un autre.

Les PNJ et conversations

Une autre grosse influence Bioware sont les conversations avec progression "dynamique". Toutes les quêtes se prennent via des pnj avec lesquels tu entameras un dialogue. Le gros plus c'est qu'il n'y a pas de mur de texte à lire, tout est doublé. Comme dans Mass Effect tu choisis une réponse parmi trois offertes.

Le gros plus du jeu c'est que le système de dialogue s'applique aussi à un groupe, chacun choisit sa réponse et le gagnant du tire au sort verra son personnage répondre.

L'alignement du personnage

Les dialogues déterminent également l'alignement du personnage (light/dark). Il y a souvent à la fin des quêtes une décision à prendre qui modifiera ton alignement. Par exemple, lorsque tu bats en duel un Sith, tu auras le choix de l'épargner (ce qui te donnera des points light) ou de l'exécuter (ce qui te donnera des points dark).

Ton alignement augmentera par palier et tu pourras utiliser certains items qui ont un niveau d'alignement en prérequis. Malheureusement de ce que j'ai vu niveau items, seul des sabres laser peuvent être achetés. Je n'ai pas vu d'objets pour trooper ayant un alignement en prérequis. De plus il me semble qu'il est préférable de maxer un alignement particulier, car je ne vois pas de bénéfice à être parfois light et parfois dark, ce qui nous amène au final à se fixer sur un même choix de réponse.

Les quêtes solo et en groupe

Les quêtes se divisent en quêtes normales solotables, en quêtes de groupe 2+ et en quêtes de groupe 4 voir 4+. Les quêtes de groupe donnent souvent des items bleus à la fin. La plupart des quêtes doivent se faire dans une mini instance qui n'est accessible qu'aux personnes ayant la quête active. Tu ne pas pas aller aider quelqu'un si tu n'as pas encore la quête ou si tu l'as déjà faite.

Les quêtes de groupe sont sympas et pas longues, c'est des petites instances qui se terminent entre 5 et 30min et t'offre obligatoirement un item bleu en récompense en plus d'un possible drop sur le boss.
Le problème évidemment est le fait de ne pas voir aider lorsqu'on a pas la quête, ce qui fait que la zone réservée à cette quête ne se verra qu'une fois et tu n'y t'y rendre plus jamais. Cela semble une perte de place. Ce système se rapproche plus d'un jeu solo qu'un mmo.

Le PVP

Le pvp ne sera pas le focus du jeu. Il consiste pour le moment de 3 battlegrounds. L'un avec 3 points à contrôler, un autre avec une balle virtuelle qui te sert à marquer des points dans le camp adverse et un dernier qui oppose une attaque et une défense sur des objectifs.
Le pvp rapporte des tokens pour du stuff. Le seul stuff pvp disponible est du level 20, le reste ne semble pas implémenté.

Pour le moment il n'y a pas de pvp réservé à une tranche de niveau, tous jouent ensemble. Je pense que cela est dû à la beta afin de ne pas se retrouver dans une tranche sans personne. Malgré cela les niveaux 50 ne farment en rien les bas niveaux. Ces derniers sont bien boostés. Deux level 15 tueront à coup sûr un 50.

Comme CC il y a un stun 4 secondes (cooldown 1min), un mez 1 minute (cooldown 1min), un pushback, un snare et un interrupt. Ceux-ci sont répartis sur différentes classes, ce qui oblige a bien s'assist pour faire quelque chose.

J'ai pvp un peu en tant que heal et il est difficile de maintenir quelqu'un en vie ou de se maintenir en vie. Il suffit de deux personnes sur toi pour que t'imploses. Les heals coûtent très cher en mana et t'obligent à rester statique. Le gros heal est de 2.5 secondes (avec la réduction du cast dans l'arbre medic) pour 3k à 5k de heal sur des personnages à 10k de vie. Le flash heal est à 1.5 sec de cast mais coûte encore plus cher en mana et heal moins.

Les flashpoints

Les flashpoints sont les donjons répétables du jeu. Ceux sont des donjon scénarisés d'environ 2-3 heures avec plusieurs boss. C'est le meilleur point pve du jeu à mon avis, très fun à plusieurs même si les boss ne présentent pas de challenge particulier. Le problème c'est qu'il y en a que 3, un au niveau 10, un au niveau 32 et un au niveau 47.

Les combats spatiaux

Les combats spatiaux sont des missions solo journalières. Il s'agit de shooters sur rail. Cela te permet de gagner des tokens pour ensuite équiper ton vaisseau d'armure, de missiles, etc. Ca doit être le point qui a le plus déçu la communauté de testeurs qui s'imaginaient pouvoir se déplacer dans l'espace et jouer en escadrille.


Quelques screenshots:

Le système de dialogue (et la répercution sur l'alignement)

Boss de fin d'une quête de groupe level 20

Monture level 25

Le Sarlacc de Tatooine

Boss du flashpoint level 32

Ilum, planète level 50 pour groupes

Customisation à la création du perso

Intérieur du vaisseau

Ecran de sélection des planètes

Screen 1 avec les options à fond

Screen 2 avec les options à fond

Screen 3 avec les options à fond
et en 1920x1200

---------------------------


Ouais attention le jeu reste très léger pour un MMO de ce calibre.

Ci-desous quelques points à revoir (même si une partie est due au fait qu'on est en beta):

- 4 races (pas de Wookiee, Ewok, Mon Calamari, Jawa, etc. jouable) et 8 classes par faction (les classes sont des miroirs d'une faction à l'autre)
- progression ultra linéaire, tu passes de planète en planète, tu n'es pas invité à explorer.
- tu ne peux pas aider un ami si sa quête se déroule dans une mini-instance, une fois que tu as terminé la quête.
- l'UI n'est pas customisable du tout
- dans mon dernier screen on voit l'intégralité des sorts d'un perso level 50 (moins de 3 barres de macros)
- il y a un buff de groupe par classe (j'ai 1 shield retour de dégâts personnel, 3 stances pour mon flingue et 1 buff de groupe)
- les skins des armures sont les mêmes du 40 au 50
- il n'y a presque pas de loots pour level 50 :hdevil: (à part si tu farmes tes points sociaux en faisant en boucle un flashpoint à deux)
- tu ne peux pas entrer dans une file pour une map pvp précise
- tu ne pas pas configurer le chat
- je me suis spé au max dans le branche medic et j'ai reçu en tout 4 nouveau sorts
- chaque joueur d'une même classe possédera les mêmes compagnons
- l'intérêt de l'alignement n'est pas encore assez intéressant et surtout cela t'oblige au final à choisir toujours la réplique light ou dark pour maxer l'un des alignements
- une nouveauté c'est les quêtes bonus: le spot des quêtes est souvent rempli de mobs, en les tuant tu activeras une quête bonus qui te demandera d'en tuer 5/15/25/35 voir 100. Ce n'est pas un bonus du tout car l'xp qu'elle donne est indispensable au leveling. Ca reste du bash déguisé.
- les temps de chargement sont quand même trop long (tu endures 3 chargements pour passer d'une planète à l'autre). Le pire c'est quand tu reviens d'une instance pvp, le chargement à nouveau de ta zone est ultra longue. Pour y remédier tu peux rester dans ton vaisseau mais bon dans ce cas faut afk entre chaque instance pvp.
- certaines classes ont des animations un peu pourrave
- il n'y a pas d'interaction avec le décor (tu ne peux pas t'asseoir sur une chaise dans une cantina)
- il n'y a pas de contenu mature (j'ai réussi à flirter assez avec une pnj pour passer à l'acte mais ça reste juste suggéré, tu passes en fondu noir puis au dialogue suivant)
- 90% du gameplay reste du copier/coller de wow

et un autre retour d'une autre personne :

Spoiler:
Compte-rendu Fan de Star Wars

Here is my review for SW:tOR after testing it for 20 days. Please consider that the points are my personal reflection about what I think is good (or bad) in the game.

First to my characters: So far I have played 5 characters and followed the story. As far as possible I have done all the quests I have found and did not skip any - unless groupquests I did not get a group for. The list of my characters are:

Sith Inquisitor: Sorcerers - lvl 27 - currently on Nar Shaddaa (story line for that planet finished - on her way to Tatooine)
Sith Warrior: Juggernaut - lvl 22 - currently on Balmorra (story line for that planet finished - on last standard quests)
Jedi Knight: Sentinel - lvl 19 - currently on Taris
Smuggler: Gunslinger - lvl 13 - currently on Coruscant
Bounty Hunter - lvl 10 - currently still on Nal Hutta


I have not seen anything, not done everything and even I did some exploring I still have alot to discover.

Character creation

It has been said several times that people (including myself) want a more 'in depth' character creation. But I have started thinking. Maybe they have done it out of the reason to limit data transfer and therefore make it possible for more characters in the same place? The biggest MMO on the market has only 1 bodytype and size - so it may explain why there can be hundreds of toons in one place (even it is getting laggy then). In case this is the reason then I want to say quiet. Because it may lead to the one thing alot of PvP'ers are dreaming of: big battles between players without limiting it to only a certain number allowed in a zone.

For the rest: Many people (including myself) would love to see a few more races - especially iconic races like the Wookies or Togruta - something I am really missing is the possibility to create a little Ashoka Tano - right now we have 4 races available for each class.

Overall I have to say that - after my first disappointment in character creation - I am quite satisfied with the look of my toons. We have only 4 body types and a dozen heads - but together with the additional stuff like cyberparts, hair, make-up and so on you can quite create a unique looking character.

But I still want them to add a few more body types (at least 2), some more heads and especially the chance to color my lips and eyeshades (and not using pre-fab make-ups).

User Interface and Chat

This is my really biggest point I have to complain about. Neither the UI nor the chat are coming close to any modern standard we are used from so many other MMO's. The UI is simply not customizable. Yes, I can add a second bottom bar, I can add a side bar left and right - but that's not enough for me. I want at least an option to scale the UI. The quest helper on the right can't be minimized and fills a good portion of the screen. The windows can't be moved or minimized (to switch between several windows). There is also not the slightes option to give the UI another color (in case the 'blue' is too much ressembling to the light side or republic).

Then comes the chat system and it was another shock for me. I have to get used that it is in the upper left corner and meanwhile I have to say that I like the position - especially in the conversations with the NPC and even more in space. Reminds me a bit of SWG - it had the same position in space. And it has the same behaviour: as soon as you leave planet the chat history is getting deleted. I don't know what the reason is - I did not like it in SWG and I do not like it here either. It makes the communication a pain - you are zoning and on the loading screen - and meanwhile someone wanted to tell you something - and you miss it.

There is also no chance so far to set a filter to a window (what you want displayed in it or not). You can't give the chat your own colour system. Even they have used the 'standard' MMO-colours it is sometimes nice to create an own colour. Quite disturbing is that some of the colours are not easily reckognized on certain backgrounds - because the chat always stays a bit translucent and I had sometimes troubles reading stuff. And that 'say' and 'general' are using the same colour is some kind of bad joke - hard for roleplayers.

We also have no chance to create own windows or own chat channels. I really hope this system as we have seen it here is only a basic starter kit and they are still working on the final solution. Because it would be hard for me to live with it in the release version.

Animations and Interaction

I have noticed that some emotes are still without any animations and some are copied (giggle and laugh for example). So I really hope this is a point they are working on and some stuff is still not properly linked. I have seen my character saluting, I have seen her leaning against a wall waiting - but only in cutscenes. I can't do that myself - and this would add a really important feature for those people not only running around to hunt xp and items. A good animation and emoting system is the juice of roleplaying.

Here comes another big flaw the game still has. We can't really interact with alot of objects. Only lore- or quest-objects can't be accessed. All the other stuff are stimply obstacles, decoration - nothing more. We can't sit on chairs, we can't sit on benches (and there are really nice ones out there) - we can't even use any furniture aboard our ship - except the enhancement stations and the bankbox. I really hope this is only in this beta build. Because I can't believe they will release a game denieing the slightest interaction with the environment and still want to call it a MMORPG.

World Design

As I have created my first toon (a Jedi Knight) on Tython 20 days ago I was released to the so-called 'starter-zone' - and soon I was a bit disappointed. It looked so close to the stuff I have done a dozen times in other MMO's already... and as I have gained my first level with the typical visit at a trainer I was starting to think: "Can that be? Is that the game I was waiting for?" Of course - the voiceovers of the NPC were great - the communication with them via radial like Mass Effect or Dragon Age added some new 'spice'. But running down the path to the Jedi Temple on Tython I was a bit bored to be honest.

Then I was entering the inner temple, standing in front of the giant hovering holocron and had the first time a 'woah' effect. I was looking around stunned in awe, jaws dropping. And soon I was sucked into the story and the boredom was gone. They have managed what they really can do good: Creating an incredible immersion into the game universe. Since then I know I am in a galaxy far, far away...

So far I really love the worlds I have visited. I love the surroundings, the view we have from certain points, the way the planets are done and give me a very special feeling to be at a different place. I do not miss a weather system or a day / night cycle - I prefer the certain atmosphere they are creating with colour and light on the planets.

But there are a few points I want to add: Sometimes the world is too lifeless. Coruscant and Nar Shaddaar in special. No moving neon signs - all is static. Too many static NPC - not enough patroulling ones. I would at least double the number of NPC standing around at the main hubs - not everywhere. But a spaceport has to be lively with coming and going people, farewell- and welcome scenes. The plaza before the Senate has to buzzle with activities of people from all different worlds in the galaxy. So far it is a bit lacking.

A few other points I have already mentioned: the Jedi Temple on Coruscant is completely different to what we see in the Deceived-Trailor and therefore bad designed in my eyes. We do not see enough from Coruscant - let the Taxi have some movement in the upper regions too - we all know what we see is only some distant, not accessible scenery - but it would add so much to the immersion. Let us see the ruined temple remnants when we come close with the taxi or let us climb some high building to have at least a fantastic look over Coruscant.

Other worlds are quite fine - Dromund Kaas has alot of different areas and a nice dark 'feeling' - on Balmorra I have loved the moving grass and the battle scenery, the shots into the energy shield over Sobrik or the artillery explosions near the factory. I really can't complain about the world size and world desing. Only a few points are missing in my eyes (as mentioned above).

Quest Design

To cut it short: in my eyes the quest design is amazing. It is far from: "Go and kill 20 Banthas and bring me their fur" we know out of so many other MMO's. Together with the voiceovers you are getting sucked into the world and into your 'job'. And what I love most is the possibility to do my own choices. Till yet it was only possible to accept or reject quests - now you can also have some influence. Not as much as to have a really free interaction (because that's not possible in a game) - but in sense of MMO's it's really the next step and something completely new to me.

I also like the stories behind. The woman with her lover who is a republic spy... and the husband who wants her killed even it was his fault to hide secret plans in his drawer at the bed. The marking of objects to call in a satellite bombardement, the covering of secret operations, the retrieval of vital information out of a wrecked ship and and and. As long as you are not holding yourself back and telling yourself allt he time that it is the simply 'go there, pull a switch and bring me something' mechanic' you can have alot of fun. And therefore I can't complain about the quest system. I really love it and so far it has not become boring at all.

Another plus we have not seen in any MMO: Flashpoints - Quests with a storyline. I have only done Black Talon and Esseles so far. But I have heard already from White Nova and other stuff and can't wait to see them. I hope that the endcontent may have Operations in a way like the flashpoints. So that we have to follow some story with exciting turns. And I hope they do it with some random stuff so it will not be a 'Boss A at 20.00, Boss B at 20.45, Boss C at 21.30' - always the same, always knowing what to expect.

Also a good point: Till Nar Shaddaar I have only discovered two not working quests. One was to retrieve a heirloom in a farmhouse on Nal Hutta - the hidden cache was simply not clickable. The other one was the dewback escort on Balmorra. I could do it early in the morning - but as soon as some players were online it was 'stuck' at the 'loading of the dewback' sequence. Maybe there can only be one escort on the road - and then the dewback is getting stuck and the next player can't go out with its own convoy - I don't know. But else I am quite thrilled about the quality of the quests so far.

Character Story

Well we don't need to talk about. Most people simply love it, some only like it, others think it's nothing for MMO's and changes SW:tOR to a solo RPG with multiplayer options. I belong to the people loving it. So far I have seen 5 stories - all were exciting but I have to say I love the Sith sorcerer best so far... and my smuggler. Heck, the girl is really a tough lass and the voiceover is incredible. The first time I have heard her talking I was excited all over. Yeah.... that's it, lass, demand your freighter back. Really incredible. So nothing much to say about the character stories at all - they are the real 'spice' in the game - making it unique on the market.

Sure, there was Age of Conan who had a very thrilling character story.... so I have thought in the beginning. But it was only a few quests (after Tortage it continued at lvl 30, lvl 50, lvl 60 and finally the finale with lvl 80). And all had the same. Here we have 8 different stories - and those are really dense, following your toon and leading it on it's way through the galaxy. Incredible done - typical BioWare - nothing more to say.

Ship and Space Combat

Well, the moment I was really working for was to get my first spaceship with my first character - and I really was excited as I had it. And then came the let down after discovering it is a mere solo object. You can't enter it with your group mates. You need it for travel and as soon as the group moves from one planet to another the troubles begin. When you have two characters of the same class, then you can't enter your ship sometimes - only getting a multiconversation box - that's it. Only known solution: disband group, travel to the next planet, invite group members.

That's very bad done in my eyes. At least we should be able as group to travel with 'one' ship to the next planet to continue our quests - and not forcing us to split up. I also dislike that there is no customization option - the ship stays the ship. You can't give her a name. You can't paint her. You even can't use any furniture in it (as elsewhere too) and the 'Captain's Chair' is sole decoration.

Space combat - we had a lot of discussion here already and I don't want to point out what we already said so many times. Alot of people would have liked a system like 'X-Wing vs. TieFighter' or 'Jump to Lightspeed' (SWG). BioWare said from the very first beginning such system will not be added - and so we have got what they have told us we will get.

Not very happy about it but I have to admit that it is fun. A nice minigame between questing... and you can even let your companions craft while you are doing it. The upgrade possibilities for the ship are nice and also essential. After the first mission the difficulty is raising very high - and without equipment the next mission can't be solved for most of us. I know, some did it and I congratulate them - but the average player like me will have problems.

Crafting and Item Enhancement

Mentioning the crafting I can only say what a blast. In the beginning I was a bit unsure about it. You can't start before you are getting your first companion around lvl 10 - and oyu have to travel to your capital first.

Slowly I was learning what the system is about. Critical success... what? Uh - the item is getting an additional slot. What are those slots for? Oh ... I can put modifications in it... good... well.... what's the use of it?

It was a hard way to discover that SW:tOR has a very unique and exciting crafting system. Not as complex as I had it in SWG - but ... in my eyes it is the second best I have ever seen. You can not only craft items with additional slots - you can reverse engineer them to get blue or even purple schematics.... and then.... yes then I have discovered that I can change a green item with the help of blue modifications into a blue item.

I don't want to go into detail. Only so much: I was talking to friends a few months ago, pointing a system out where you can keep our favorite weapon / armor and upgrade it every time you level up. And now I come to SW:tOR and discover that the devs made my dream come true. I only can say marvellous. And I love the system - even I have alot of questions.

A bit of a downgrade is the ressource collecting. Always on the same spots - I think soon will people start botting after release and farm the ressources. And as soon as people discover the true abilities of the item enhancement system I bet that crafted items will have a very good market value.

Overall: ressources not so good solved - crafting: first time after some MMO's crafting has become a sense again.

Light and Dark - your decisions

SW:tOR discovers something old new. We had already good and bad karma in Ultima Online. But this time your actions while questing or following your story line have some results again. You gain light or darkside points. I am fascinated - but still don't know enough about it to give a valuable statement.

All I know is that it influences your standing with your companions - and that you need certain light/dark level for items. Is that all? I do not know - here you would have to play several times the same toon, doing different decisions to see if there is any influence on the game world.

So far I only have discovered that it is not good as Sith to always choose the 'kill'-Option

Companion

Here I can't say much either. I like the idea behind it to give us companions to make solo game play a bit easier and support our toons when we want to do some stuff alone. Also the affection system seems to be very nice - your companions have their own opinions about the galaxy and your actions - and they add some 'spice' sometimes in conversations. The system is neat - but still so much discover that I can't judge it right now. I only can tell I like it so far.

Combat and PvP

I am not very suited to give here valid statements. I am playing my toons never with an EXCEL sheet - and therefore I can't say much about stats, their impact on gameplay or the usefullness of skilltrees. I am one of the players, who judges out of feelings what would be a nice skill or not. I am never calculating DPS, it's just not my way to play a game.

So I let others decide about it and listen to their opinions. It will not affect my kind of playstyle very much. Only when I am going on raids, then I try to have a 'useful' build, because I am a social player and care alot for the success of my friends. And so I don't want to be 'useless' or a hindrance. When someone tells me to change a skill for a certain fight, then I do it. And I am not too shy to ask those knowing better than me

And my opinion to PvP? Well I am a mere PvE Player - I don't like PvP very much. But here I have played some and can say I will PvP - not on a PvP server, but I will do it. I like the warzones, the ideas behind them (especially Alderaan) and I can say it is very addictive. That's something new to me and I really enjoyed the thrill. But it will not become my standard gameplay. I will do it from time to time (like the space combat).


Conclusion

To the end I only want to say that I really like the game - even in the unfinished state it is. It's Star Wars - and I am a Star Wars Fan and can't deny it. It gave me already some great moments (roleplaying in a Flashpoint for example). I know I will miss the game after the test phase is done. And I know I will wait impatiently for it's release and pre-order it as soon as possible. Collectors Edition of course - you don't have to ask

In one point I want to join the side of those who do not like SW:tOR as it is: BioWare should release it in a finished state at all costs. Right now, with the many bugs on Nar Shaddaar for example, it would be a very bad idea. You never get a second chance for a first impression. But with a bit finetuning, adding of some stuff and reworking the UI I am sure SW:tOR will become a success.

It may not displace WoW as biggest MMO. But with the right work done it will become a blockbuster and I can imagine a very solid player base - even they may be a bit smaller than some want it to be. A number in the millions may be possible though.

But that's none of my business and I can wait for the future what it will bring.

May the Force be with you all!

Compte-rendu plus réaliste

Foreword
First, thanks for having me onboard this testing, I really appreciated to get my hands on this game.
I make this post in the hope you’ll find some important or interesting informations and ideas. I thought it would be useful because the survey, just like most surveys, can’t really express one’s opinion on the various parts of the game. I will use some of the datas from the survey as a guiding line for my feedback though, to try and give you more opened answers to the questions we can find in it.
A feedback is obviously biased by the writer’s preferences and past game experiences, so here’s a quick word about me. I’m quite an ‘old’ player (aged 38) who started playing online with « Dark Age of Camelot », and has played or tested most MMOs after this one. I’m not saying that to pretend my opinion is more valid than anyone’s, I actualy perfectly know that I am not part of the majority when it comes to what players enjoy in or expect from the games, and here’s the reason why : I’m a teamplayer. I don’t like to solo (except for exploring, which is hard to do as a group). I enjoy playing support classes, such as healers. Anyway, I will always try giving my opinion in the most objective way I can, but those preferences always have an impact on how I perceive a game.

Patcher
It’s not really part of the game, but still it’s the first thing people get to use. The patcher looks good, but it would benefit from a few more options :
- force a file check
- server status
- retry connecting (when server is down, we often stay stuck on the splash screen with no info whatsoever, there’s not even a button to close it)
Most remarkable thing about the patcher though, is how slow it is. I downloaded files about 5 times faster than the patcher was actualy putting them on the hard drive disk (and no, I don’t have a crap fragmented HDD). Even worse, the files were processed one after the other, not even using the bandwith efficiently (nothing was downloaded while the file was being put on the HDD).

Character creation
I’ll start with the character generation, as it’s what everybody sees first in the game. I found it a bit poor. My first disappointment was with the race choice. I found it quite limited (no wookies !?). Then the customisation possibilities are somehow limited to a few body shapes, face shapes, colors (where’s my RGB picker for hair color), no height slider, and so on. The non-human races just look like humans in disguise with funny colors.
It’s not ‘bad’, the character are looking good, but I was quite surprised it wasn’t better, and the lack of customization will lead to way too many people looking alike.
I personnaly am not to picky on this, but I know many people are.

UI
After creating the character, and upon entering the world, most people I know will start playing around with the UI, tweaking it to their liking, even before to start moving around. I found the UI nicely looking, but the lack of customization can be a problem for many people (I personnaly don’t care the position of the chat window, but many people do). I do care about the chat options and customization though, and on this part, the UI is really poor. You can’t even choose what you display (or I didn’t find how to do so), I kept being spammed by loots and system messages when in a group, forcing me to scroll up to see what people were saying. Chat window position and size are not saved. The chat resets and clears when you have a loading screen, loosing what people have said before, and many more issues.
Most of this can easily be improved or fixed before release, and I hope it will be. Still it’s pretty surprising it wasn’t done earlier in the development.

Graphics and animations
The player will then get out of his introduction dialog and start running around into the world. This is where the first-time-feeling of the graphics will kick in. Mine was : this is not a 2011 game. Don’t get me wrong, the graphics are not ugly. Textures for the world and for the characters have obviously been worked a lot, cloth animations sure look 2011, but overall the world looked ‘flat’ to me. I leveled quite high and could see all the planets, some are definately looking nicer than others, and sometimes less ‘flat’, but it remained my main feeling about the world throughout the levels.
On the animation part, I’m not too good at judging that part. I can only say I found my character was running a bit too much like a robot, with too rigid arms and overall movements. The combat animations are quite good though for the melee characters.

Sounds + Voiceover
Not much problems on that part, I found a few ‘bugs’ where a character would suddenly have a different voice actor in the middle of a dialog, or simply no voice at all, but that’s minor problems. The ‘mount’ sound was often suddenly stopping also, bit still minor issues.
Overall the sound and music are pretty good, with the exception of some creatures having really annoying soudns they use repeatedly.

Maps + Questing
The maps, outdoors and indoors are very detailed. The quests objectives and tracking is very clear and precise. You even can see a ‘yellow line’ on the map showing where to walk. In fact, it’s the roads, and the quests are really following the roads a lot, making you almost feel that you just need to follow the roads. Some people will find that ‘too easy’ most probably (questing ‘on rails’).
My opinion on that matter is not conventionnal. I don’t like quest-leveling. Quest-leveling is in my opinion a mistake introduced mainly with « that other game » that makes everybody just play solo in an online game, just because it’s more ‘efficient’.
But, in terms of quality, the game has a good quest-leveling system. It’s easy, quest objectives are varied enough and not too ‘grindy’. The quest lines bring you from place to place with almost no need to come back multiple times in the same location, thus avoiding most boring recurring long travels. It even adds a nice ‘bonus objective’ feature, generaly not too long, and the multiple steps ones really do give good bonus experience.
Only thing I found was somehow lacking on the map was the possibility to just select which part of the map I want to see on a planet (through a drop down list for instance). And also accessing the galaxy map when I’m not in my ship.

Phasing
I find the phasing tends to make the world incoherent. What I mean is : I do a whole ‘heroic’ quest line that frees a planet from its corrupted government and still, everytime I’m out there in the world, I still see those pirates or whatever forces I had to battle against all around the planet. This kinda ruins my immersion.
The worst part of the phasing appears when doing the group quests though. You can’t enter a phase you already finished to help a friend, for instance. If you do a group quest that takes place in a phase, and if for any reason one member gets unsynchronized on the objectives (LD, …), you basically have to drop the quest and start over. This is a total pain.

Planets + Content
Many people already reported the planets are not ‘lively’ enough, and I do agree with this. Even though the ‘idle animations’ for many mobs are quite nice, this doesn’t make the world feel any more alive.
Several planets are said to have dangerous atmospheres (cold, toxic,…), and even if the dialogs include some ‘hey get that protection equipment to stay alive’, this is a real pity that the game doesn’t actualy put all this to a whole new level of realism. It wouldn’t have been so hard to actualy include real life support equipment that the players MUST use in order not to die. Seeing my jedi sage running around Hoth with her shiny cloth robe was just wrong…

Classes + Adv. Classes + Skills
I almost exclusively played my Jedi Sage, so I don’t pretend to know much about the other classes.
First, I don’t see much point for the base class then advanced class ‘feature’. I see it as a cheap way to do only half the number of stories.
My Jedi Sage was always intended to be a main healer, and I find the healing tree pretty much stupid. I’ll take a simple example to show this : on the 2nd rank (aka level 16) I can get a skill that improves area of effect heals (and damage, in the healer tree…), but the thing is I have absolutely NO area of effect heal until the LAST rank, the top of the healer tree is a very small area HoT (not mentionning the said spell is ridiculous in itself). Anyway, I had to put points in a lot of totally useless skills in order to gain the few usefull ones that were actualy improving my healings.
I also found that abilities of the sage very disapointing, I get much more damaging ones than healing ones. One totally useless flash heal (value is so low that it makes it completely useless). One quite low absorption shield that can be boosted through skills point that are NOT in the healer tree. One big heal with 3s cast time, which remains almost the only available heal for a long time, and anyone who ever played a healer in tough fights will tell you that 3s is way too long. A HoT from the tree with so low a value that it’s completely useless. Some skills from the tree improve its purpose with added side effects (armor boost, and cast time reduction on the big heal) but not its efficiency. And finaly the only real improvement to the healing tools, the channeled heal. It’s not great in itself, but starts healing immediately, which is always good. The final value can be as good as the big heal when you get some crits, and most important part, with some later skill from the tree, crits on it help a lot on not going ‘out of force’ during long fights. Finaly, you get to have some area healings with the last skill in the tree, just to realize that you need to ground target to use it, then actualy cast it, all that for a so ridiculous heal value that it made me laugh first time I used it.
It seems that the class has never been meant to be a healer, but some kind of hybrid, and from the talks with other people in game, it appears to be the same for most classes. I was very disapointed to realize a commando can just heal as well as my full healer specced sage.

Gameplay + Companions + Teamplay +Flashpoints + LFG
The gameplay in itself is very similar to other games around. The cooperative gameplay was not impressive though. When doing group content, as a healer I either didn’t have anything to do because people were not taking damage, either on many boss fights I couldn’t keep my tank alive because of very high damage spikes and the fact I was lacking tools to deal with such a situation.
The worst part though, and I’m afraid this can’t be fixed, is the companions. Making all classes a pet class is in my eyes a huge mistake. There’s already very few group content, and giving everybody a pet almost completely remove the needs for grouping.
As a healer, my first ‘pet’ was a tank (I actualy almost never used any other, except when the story forced me to). With a few good armor parts, it was tanking almost as well as players, even better in some situations because he would never break crowd control.
Flashpoints are quite long and immersive, they were indeed fun, but there’s one at level 10, couple at level 32 and then a last one at 47. That’s way not enough, and the few group quests on each planet won’t be enough to add enough group content.
The ‘LFG’ features is just ridiculous. DAoC 10 years ago had a better LFG window…

Items + Mods + Economy
The item modification system is quite interesting and probably allow to do items to anyone’s liking.
Still, I find the quest rewards were really annoying for me all along the way. Almost all sage quest rewards had stupid stats, either all DPS oriented, either when they finaly had some presence on them, it was associated to stupid other stats like ‘accuracy’ or whatever it was called. There was often even 2 DPS rewards and no ‘healer’ one. That was very frustrating. Commando friend told me he had hard time getting presence items too.
On the cost of things, as the survey asks a lot of question about the money, well I first didn’t pay much attention to this, and was therefore gaining quite a lot of money. But when I started to be higher level, I bought a few items at vendors (armor for the pet and healer stat for myself as quest were not giving any) and I realized that those items were very expensive (armors, not weapons). I could have bought the level 40 mount, but I passed (10% more speed for 230k credits or so…) to buy a few more armor parts.

Multiplayer dialogs + Social points
As much fun it can be to see people say things differently than you do, I believe the whole ‘random’ part of the multiplayer dialogs is a mistake. I don’t know if the choices made will have a lot of impact in the various situations, but if they do, one guy playing the opposite of the other 3 and winning several key conversations could just break the experience or fun of the others.
Even if that point is not a problem, the random distribution of social points is not fair. Why not just giving everybody a small(er) share… They are all here after all, taking part into it.
That being said, I still completely found the social point quite useless. When I was 35, I checked the social vendor, he was selling level 35ish items that required social level 5 if I’m not mistaken. I’m now 46, having done all group quests and flashpoint and as much group dialogs I could, and I’m not even social level 1… I’m not even sure that doing everything in duo (mathematically the best way to get highest possible social points) would be enough to get that many social points.

Ships
Not much to say about that part, except the long travelling and loading made me go there the lowest number of times I could.
Some customizing of the ship could be interesting.

Space combat
Flying on rails doesn’t appeal to me at all. I tried a couple missions and never went back there.

Conclusion
What can probably not be improved
The short version of my conclusion is : this is not a ‘MMORPG’, it’s a pretty solid ‘RPG’, but its very strength are also its weaknesses when it comes to the ‘MMO’ part (companions, story driven,…). I highly doubt this will change before release.
What can hopefully be improved before release, and ideas
The longuer version would add that there is still some work needed for a smooth release, such as companions (and mobs) pathing and behavior. As the game relies heavily on the companions, I think this is one of the important points to fix.
Content could have a bit more group quests and flashpoints.
Quest rewards would benefit from some careful examination of the stat repartitions and utility.
Advanced class trees probably need some work too, at least the ones I know (sage healer). If still possible, the whole purpose of each class should be reworked in my opinion.
Group phasing needs to be more permissive.
The random ‘feature’ of multiplayer dialogs should probably be removed.
Economy might need some adjustments (lower armor parts costs, and possibly skill costs too).
The UI and specialy the chat window really need some loving.
Adding some real effect to planets with dangerous atmospheres (cold, toxic) would improve immersion a lot on those planets.
The character generation would benefit from a bit more options (and possibly races, but may be it’s too late for that).

Final word
My feedback appears quite negative, but don't get me wrong, I actualy enjoyed playing it a lot, mainly because in addition to a teamplayer I'm also an explorer who likes RPGs. On that part the game is not too bad if people don't expect an open world. The RPG part is quite immersive and playing in the SW universe brings a welcome change.
My disapointment comes mainly from the fact I see this as a solo game with an online chat window, and not a 'MMO'.
To people who will say 'we have to accept what they do, it's their game', I will reply with this simple fact: I'm the client, I'm sold a 'MMO', I want a 'MMO', or I don't see any reason to pay for it.
I'm very interested in seeing how this test will impact the game, and if any of those points will actualy be taken into consideration. I really hope the game will evolve to something that is more like a 'MMO', and if it does, I'll definately be in.


Au final, n'en attend pas trop de celui la Sad
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 12:22

Quand je dis "sorti trop tard" ça veut dire que quand il sortira il sera déjà dépassé... la conception même est pas bonne pour moi (ils comptent surtout sur l'engouement star wars).

TERA a l'air vraiment prometteur, mais bon FF14 avait l'air aussi, et finalement...
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Message  Meojifo le Ven 19 Aoû - 12:26

merci rhend, je lirai ça pendant une de mes pauses.

et ok pour la précision du dépassement à sa sortie, j avais pas compris dans ce sens
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Message  Kizu le Ven 19 Aoû - 12:26

Oui , mais on verra bien pour TERA
En tout cas , c'est le jeu le plus vendu en corée en se moment , donc , peux être bien qu'avec un petit peu de chance !

Mais je ne pense pas qu'il seras plus connu que WOW
Déjà rien que les costumes des joueuses D: , il seras -18 ( ils négocient pour le -16 )
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Message  Rhend le Ven 19 Aoû - 12:28

Je me demande si au final, l'avenir du MMO n'est pas dans le F2P :/ Même si au final tu dépenses bien + de thune dans les F2P que dans un MMO a abo classique :/ Vous en pensez quoi vous ?
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 12:36

Kizu a écrit:Déjà rien que les costumes des joueuses D: , il seras -18 ( ils négocient pour le -16 )
T'as vu Blade en Soul ? Pas mal dans le genre. Chara design : Hyung Tae Kim ;)
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 12:39

Rhend a écrit:Je me demande si au final, l'avenir du MMO n'est pas dans le F2P :/ Même si au final tu dépenses bien + de thune dans les F2P que dans un MMO a abo classique :/ Vous en pensez quoi vous ?
Si c'est un bon MMO je suis pas contre payer, mais faut que ça soit un bon.
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Message  Kizu le Ven 19 Aoû - 12:40

Oui je l'ai vu mais j'accroche pas du tout
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Message  Magus le Ven 19 Aoû - 12:41

Kizu a écrit:Oui , mais on verra bien pour TERA
En tout cas , c'est le jeu le plus vendu en corée en se moment , donc , peux être bien qu'avec un petit peu de chance !

Mais je ne pense pas qu'il seras plus connu que WOW
Déjà rien que les costumes des joueuses D: , il seras -18 ( ils négocient pour le -16 )

Je connaissais pas mais j'ai tapé vite fait sur google image.
C'est pas possible ils ont un problème les coréens ^^
Les MMOs coréen c'est les seuls jeux ou les femmes ont des strings en platine +34 armures avec le soutien gorge en adamantium et ... rien d'autre.
Mais avec ça elle te poutre du dragon sans problème.
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Message  Meojifo le Ven 19 Aoû - 12:50

ouais pour tera, rien à dire côté graphisme et esthétique du jeu, il est superbe. Je pense qu'on est tous d accord avec ça ^^
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Message  Jeliel le Ven 19 Aoû - 12:51

Magus a écrit:Les MMOs coréen c'est les seuls jeux ou les femmes ont des strings en platine +34 armures avec le soutien gorge en adamantium et ... rien d'autre.
Mais avec ça elle te poutre du dragon sans problème.
Lineage 2 : plus tu monte en level, plus les femmes sont à poil et plus les mecs ont des armures impressionnantes. Du coup au level max les mecs sont des titans et les femmes des catins, mais en 1v1 ils ont autant de def oO

Exemple avec l'armure light lvl 76 (sur 99 lvls je crois) :

Homme
Spoiler:
[MMO] Discution général  Shot000058kl

Femme
Spoiler:
[MMO] Discution général  5517681025_b4afa44088
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Message  Bloodjack le Ven 19 Aoû - 16:05

WoW WoW WoW...etc !

Ca m'agace! Déja bon, je précise , je suis comme tout le monde hein , j'ai un lvl85 qui prend la poussière.
Et je jouais a WoW avant BC . Donc je sais de quoi je parle .

Pourquoi WoW ne sera jamais détronné :
-Le contenue :
De nos jours, tout le monde se contre fou royalement du background !
"M'en fou de qui c'est, tans que je loot mes épaules épiques sur son cadavre"
Le contenue viens du fait que , bha ça fait longtemps que WoW est là !
-L'habitude des joueurs :
Les gars se prènnent pour des hardcore R0xOR gamers ... Mais nan... C'est juste que WoW ils connaissent par coeur et on peur de tout recommencer ailleurs ! Donc ils restent sur WoW.

Et faut arréter... les graphismes de WoW commencent a dater! C'est bien les textures HD mais sur du low polygones bha...

Et j'ai testé les fameux "détrôneur de WoW"... On ne parlera pas d'Aion qui ont été pour moi les 15€ les moins bien investie de ma vie MMORPGèsque . Age of Conan, tellement mauvais qu'il est passé F2P!
Warhammer qui partait pas mal mais qui a été "abandonné" par les dev.

Mais RIFT par exemple, moi je vous le dis, il a de quoi égaler WoW . D'un point de vue dev déja, le jeu a 6 mois d'existance, il a déja eu 2 patch de contenue.
Et franchement... t'es là, tu fais tes quêtes, PAF, une faille ! Tu click sur un bouton pour te grouper avec les gens autour de toi et c'est le pied!
Le lendemain tu te connecte , PAF la zone entière ou tu quète est entrains d'être envahis, tu click sur un bouton pour rejoindre les 20 autres personnes du raid 3 parceque le 1 et 2 son plein et tu luttes pour protéger la ville!

Et tout ça, ce genre de kiff qui cassent le train-train des quêtes est fesable par TOUT les niveaux!
Les levels des events sont en fonctions des zones!
D'ailleurs P&T ont fait 3 videos sur Rift :
début du jeu : https://www.youtube.com/watch?v=3j7nt30ouKg
PVE : https://www.youtube.com/watch?v=XB3YjP7u6uo
PVP : https://www.youtube.com/watch?v=mm5D22cKn0w
(d'ailleurs matez absolument la video pvp, c'est du bon gros lol)

Autre sujet , le F2P, oui, je dis oui! Quand tu vois certains "petits" jeux comme Runes Of Magic, la qualité au rendez-vous , du contenue énorme (pas de Zone1->bash->lvl up->Zone2->bash->lvl up...etc), ou encore Allods, Firefall, Champions Online (super héros)...etc
Y'a vraiment moyen de se taper des barres sans payer un sous!
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